МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ РАЙОНУ

ПІД ЧАС ПРИЗУПИНЕННЯ ЗАНЯТЬ

 

 У зв’язку із призупинення освітнього процесу у закладах освіти Тернопільської області відповідно постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVAD-19», листа Міністерства освіти і науки України від 11.03.2020 №1/9-154 та наказу управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації від 11.03.2020 №60-од «Про заходи щодо запобігання поширенню інфекції, спричиненої коронавірусом COVID-19 на території Тернопільської області» на період з 12.03 по 04.04. 2020 року рекомендуємо адміністраціям установ прийняти рішення не переривати навчання під час карантину, а використовувати можливості дистанційної освіти. Дистанційне навчання та вміло організована самостійна робота учнів повинна здійснюватися завдяки використанню всіх технічних та інформаційних засобів: електронної пошти, соціальних мереж, засобів онлайн- зв’язку, освітніх онлайн- платформ.

Рекомендуємо здійснювати навчання під час карантину через сайт освітнього закладу. Адміністраціям закладів освіти скласти та затвердити план – графік навчальних занять із використанням можливостей дистанційної форми здобуття освіти

Для організації дистанційного навчання на період введеного карантину пропонуємо вчителям-предметникам проаналізувати календарно-тематичне планування, визначити теми для ущільнення та для вивчення у дистанційному режимі, розробити тематичні завдання в системі онлайн  в межах встановленого навантаження.

Дистанційне навчання – це технологія, що базується на принципах відкритого навчання, широко використовує комп’ютерні навчальні програми різного призначення та сучасні телекомунікації з метою доставки навчального матеріалу та спілкування безпосередньо за місцем перебування учнів. Діяльність дистанційного навчання передбачає організацію освітнього процесу з використанням дистанційних освітніх технологій  та трансляцій  в режимі відеоконференцій, навчальних, виховних та інших заходів (наприклад, youtube, skype, «Щоденник.ua», Google Клас (Google Classroom)).

Для організації дистанційної роботи  в освітньому закладі вчителю потрібні: комп’ютер, доступ до мережі Інтернет, сканер, принтер, мікрофон. Учням знадобляться зошит і кулькова ручка для виконання письмових робіт.

        Для вчителів-предметників та учнів рекомендуємо посилання на електронні підручники, які можна використати під час дистанційного навчання: https://gdz4you.com/pidruchnyky/?fbclid=IwAR0vl1KRDdMieJL6kkFQeZ3I-POZZhTQeVID1_VHlkVLV6tRWhSEcFMwEFo

https://lib.imzo.gov.ua/

                      Форми дистанційного навчання, які можна використати

 Класно-дистанційна форма. Учні одного класу (однієї школи) вивчають предмет за дистанційною формою. Вони мають можливість спілкуватися зі своїм учителем. Кількість очних уроків зменшується, вони перетворюються на очні консультації. У ролі тьютора виступає вчитель своєї школи. 

 Дистанційна форма навчання з учителем-куратором. Учні навчаються дистанційно, а тьютор з іншої школи. Причому шкільний вчитель з предмету дистанційного навчання є вчителем-куратором, він виконує функції консультанта на місці (роз’яснює школярам деталі дистанційного навчання та незрозумілі місця з предмету). 

 Учні беруть участь в окремих тематичних семінарах.

   Можливі і інші форми дистанційного навчання, які дозволять розв’язати низку завдань:

        – забезпечення доступності різноманітних навчальних ресурсів;

       – залучення дитини в систематичну навчальну діяльність під безпосереднім керівництвом  вчителя;

       – розвиток творчих та інтелектуальних здібностей дитини за допомогою відкритого і вільного використання всіх освітніх ресурсів і програм, у тому числі, доступних в Інтернеті.

                  Основні дистанційні освітні технології:

  1. Репродуктивні технології. Основна мета – передача інформації. Сучасним варіантом реалізації репродуктивної технології є використання мережевих засобів. Для взаємодії вчителя та учня використовується електронна пошта.
  2. Кейс-технології. За цією технологією до початку занять формуються пакети (кейси) з окремих тем (текстові, аудіовізуальні та мультимедійні матеріали) та розсилаються для самостійного вивчення учням з організацією регулярних консультацій. У разі, коли учень за будь-яких причин не засвоїв матеріал даної теми або хоче розглянути додаткові теми, він звертається до цих кейсів. Однак при використанні цієї форми дистанційного навчання необхідні висока мотивація й розвинуті пізнавальні здібності. Лише в цьому випадку учні зможуть займатися в інтерактивному режимі, який надає їм можливість на власний розсуд дозувати взаємодію з навчальним матеріалом і вчителем, ставити йому запитання в міру необхідності. Перевагою ж такої форми навчання є можливість урахування індивідуальних темпів навчання кожного з учнів, насичений і швидкий зворотній зв’язок з учителем і однокласниками.
  3. Телекомунікаційні технології. Продуктивна діяльність учнів, яка будується за допомогою сучасних засобів телекомунікацій. Цей підхід припускає інтеграцію інформаційних і педагогічних технологій, що забезпечують інтерактивність взаємодії суб’єктів освіти і продуктивність навчального процесу. Обмін інформацією відіграє у цьому випадку роль допоміжного середовища організації продуктивної освітньої діяльності учнів. Навчання відбувається в реальному часі (чат, відеозв’язок, «віртуальні дошки» тощо) або асинхронно (телеконференції на основі електронної пошти, форуми). Паралельно зі створенням учнями освітніх продуктів відбувається

                 Основні засоби дистанційного навчання:

– електронні мережеві підручники, інформаційні ресурси;

– навчальні  завдання із методичними рекомендаціями щодо їх виконання;

– віртуальні тренажери із методичними рекомендаціями щодо їх використання;

– дослідницькі й проектні роботи;

– пакети тестових завдань для проведення  тестування із автоматизованою перевіркою результатів;

– мультимедійні лекційні матеріали;

– навчальні відеофільми;

– електронні бібліотеки чи посилання на них;

– форуми, конференції, спілкування on-line.

                     Інструменти спілкування у дистанційному навчанні

Електронна пошта – це стандартний сервіс Інтернету, що забезпечує передавання повідомлень, як у формі звичайних текстів, які в інших формах (програмах, графіці, звуках, відео) у відкритому чи зашифрованому вигляді. У системі освіти електронна пошта використовується для організації спілкування викладача й учня, а також учнів між собою.

Форум – найпоширеніша форма спілкування викладача й учнів у дистанційному навчанні. Кожний форум присвячений будь-якій проблемі або темі. Модератор форуму (мережевий викладач) реалізує дискусію чи обговорення, стимулюючи питаннями, повідомленнями, новою цікавою інформацією. Програмне забезпечення форумів дозволяє приєднати різні файли певного розміру. Кілька форумів можна об’єднати в один великий. Наприклад, під час роботи малої групи учнів над проектом, створюються форуми для кожної окремої групи з метою спілкування під час проведення дослідження над вирішенням поставленого для даної групи завдання, потім – обговорення загальної проблеми проекту усіма учасниками навчального процесу (веб-конференція).

Чат – спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативного спілкування людей через Інтернет. Є кілька різновидів чатів: текстовий, голосовий, аудіовідеочат. Найбільш поширений текстовий чат. Голосовий чат дозволяє спілкуватися за допомогою голосу, що під час вивчення іноземної мови у дистанційній формі є важливим моментом. В освітніх цілях за необхідності можна організувати спілкування в чатах з носіями мови. Це реальна можливість мовної практики, яка проводиться у рамках запропонованої для дискусії проблеми, сумісної проектної діяльності, обміну інформацією.

Відеоконференція – це конференція реального часу в on-line режимі. Вона проводиться у визначений день і в призначений час. Для якісного проведення відеоконференції, як і телеконференції, необхідна її чітка підготовка: створення програм (цим займається мережевий викладач), своєчасна інформація на сайті і розсилка за списком (виконує педагог-куратор). Відеоконференція – один із сучасних способів зв’язку, що дозволяє проводити заняття у «віддалених класах», коли учні і викладач знаходяться на відстані. Отже, обговорення й прийняття рішень, дискусії, захист проектів відбуваються у режимі реального часу. Викладач і учні можуть бачити один одного, викладач має можливість супроводжувати лекцію наочним матеріалом.

Блог. Це форма спілкування, яка нагадує форум, де право на публікацію належить одній особі чи групі людей. В Інтернет-курсі з мови технології блогу можна використовувати під час навчання у колективі. Наприклад, автор (один учень чи їх група) виконав певне завдання, яке розміщується на сайті свого мережевого щоденника (блогу), потім автор блогу дає можливість іншим учням прочитати і прокоментувати розміщений матеріал. У учнів з’являється можливість обговорення й оцінки якості публікації і коментарів іноземною мовою, що сприяє розвитку мовленнєвих навичок.

Технології Wi-Fi забезпечують можливість колективної роботи з документами, це енциклопедії колективного авторства. Ці технології можливі в організації колективної роботи у мережевому навчальному товаристві, де відбувається навчання з використанням проектного методу. В Інтернет-курсі з іноземної мови технології Wi-Fi можна використовувати для роботи з матеріалом, який належить редакції будь-яких учасників навчального процесу. Як результат колективної творчої роботи можуть бути створені  оповідання, твори і інші види творчих робіт.

Інтернет-навчання як основа безперервної освіти націлене на оволодіння школярами навичок самостійної освітньої роботи, на формування в учнів ключових компетентностей.

    Під час карантину можливо  організувати два режими навчання:  

  1. Живе онлайн-спілкування, коли в призначений час вчитель організовує відеоурок, спілкування в чаті з учнями.
  2. Віддалене навчання, розтягнуте в часі, коли використовуючи певні цифрові інструменти, вчитель створює платформу для самостійного навчання учнів.

При організації віддаленого навчання бажано провести вступний інструктаж, в ході якого пояснити учням, як працювати віддалено, як використовувати ті чи інші освітні ресурси. Крім вступних інструкцій, можуть бути поточні інструкції перед початком вивчення тієї чи іншої теми  або введення нового цифрового інструменту, нових освітніх ресурсів.   

Рекомендуємо також  проведення  онлайн-уроків, групової роботи над проєктами, над спільним вирішенням поставлених навчальних завдань.   

 ЯК ЕФЕКТИВНО ПРОВЕСТИ ОНЛАЙН-УРОКИ ТА

ПІДГОТУВАТИ   ІНСТРУКЦІЇ ДЛЯ УЧНІВ

  1. Якщо ви збираєтеся використовувати інструменти для організації відеоконференцій та подання інтерактивних уроків, інструкцій, як можна частіше і довше використовуйте веб-камеру. Так, ваші учні можуть відійти від своїх комп’ютерів, поки ви проводите свій онлайн-урок, але вони менше будуть нудьгувати, якщо принаймні будуть бачити ваше обличчя, а не тільки використовуваний вами режим демонстрації екрану.      
  2. Обов’язково зверніть увагу на налаштуваннявеб-камери. Підніміть її на рівень очей або трохи вище. Учні повинні бачити ваші очі, а не голову, втупившись в клавіатуру. Саме тоді створюється ефект присутності.       
  3. Не забувайте, що ваші живі уроки з організацією діалогу, з великою кількістю невеликих питань, з роботою мікрогруп, не підійдуть в умовах відеотрансляції. У такому онлайн-середовищі ви не маєте переваги живого спілкування «очі в очі». Регламент спілкування повинен бути жорстким і обмеженим невеликою кількістю ваших запитань. Питання повинні бути лаконічними. Одні можуть бути спрямовані на те, щоб переконатися в присутності ваших учнів, інші – спрямовані на отримання зворотного зв’язку на поставлене вами навчальне завдання чи проблему. Але це питання-завдання повинно бути максимально коротким. І відповідей від учнів ви повинні чекати не розмитих і коротких за часом. 
  4. Заохочуйте учнів задавати питання. Виділіть їм для цього спеціальний час. Наприклад, оголосіть, що робите 5-10-ти хвилинну паузу, під час якої учні могли б записати своє питання в чаті або в невеликому відео зверненні.     
  5. Обов’язково передбачте можливі технічні труднощі в ваших відеосеансах. Найчастіше такі проблеми виникають не у вас, а у ваших учнів.  Заздалегідь перевірте можливості відеоспілкування. Наприклад, використовуйте два комп’ютери або попрацюйте з кимось зі своїх колег, щоб перевірити перспективу учнів, як вони побачать те, що ви їм пропонуєте. Перевірте також умови роботи в режимі комп’ютер-планшет, комп’ютер-смартфон, перш ніж приступити до онлайн-спілкування з вашим класом. Коли ви протестуєте себе в ролі учня, ви можете заздалегідь врахувати, що необхідно спростити, або побачите, які проблеми можуть виникнути у школярів і що необхідно для оперативного усунення неполадок.                
  6. Якщоу вас немає стійкого і швидкого підключення до інтернету, з’ясуйте, в який час швидкість інтернет-з’єднання найбільш висока. Призначайте відеоурок на цей час, якщо, звичайно, воно влаштує і вас, і ваших учнів.   

                             ЯК ПОДАТИ ЗАПИСАНІ ВІДЕОУРОКИ ТА ІНСТРУКЦІЇ

  1. Прагніть до створення коротких і дидактично продуманих відеороликів. Два п’ятихвилинних відео будуть переглянуті учнями з набагато більшою ймовірністю і корисністю, ніж одне десятихвилинне.             
  2. Використовуйте режим демонстрації екрану. Простий спосіб створити відеоурок – це записати показ ваших слайдів. Але не забувайте, що це досить швидкий спосіб втомити ваших учнів, якщо ви не тримаєте екран активним. Слайди повинні бути рухомими. Додайте більше переходів і анімацій, використовуйте курсор миші або режим малювання, щоб виділити, підкреслити щось важливе на слайді. 

 ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ОНЛАЙН-УРОКІВ ТА ІНСТРУКТАЖІВ

  1. У відповідь на поширення нових епідемічних загроз, кампанія Google розширила можливості безкоштовного використання Hangouts Meetfo r Google Suitefor Education.Тепер ви можете залучити до 250 чоловік для участі у відеоуроці.  Ви також можете записати свій відеоурок, зберегти його на Google Диску,  а потім поділитися ним через Google Клас (Classroom). 

Переваги Google Класу:

  • Легке налаштування. Вчителі можуть додавати учнів до курсу самостійно або надсилати їм код для приєднання. Створення курсу займає всього кілька хвилин.Створення Клас Google Classroom – інструкція, відео.
  • Економія часу. Створювати, перевіряти й оцінювати завдання в електронній службі швидше та зручніше, ніж на папері.
  • Зручна організація. Завдання доступні учням у відповідному розділі, а матеріали курсу (документи, фото, відео тощо) автоматично додаються в папки на Google Диску.
  • Швидка комунікація. Вчителі можуть робити оголошення й миттєво створювати обговорення, а учні – ділитися один з одним ресурсами та відповідати на запитання в стрічці курсу.
  • Доступність і безпека. Як і всі сервіси пакета Google Suitefor Education, Клас не містить реклами, не використовує вміст і дані учнів для рекламних цілей та надається безкоштовно.

Дозволи:

  • доступ до камери: потрібен, щоб у Класі можна було публікувати фото й відео, зроблені за допомогою камери;
  • доступ до пам’яті: потрібен, щоб до дописів у Класі можна було долучати фотографії, відео та локальні файли. Також він потрібнен для офлайн-доступу;
  • доступ до облікових записів: потрібен, щоб можна було вибирати, який обліковий запис використовувати в Класі.  
  1. Компанія Microsoftтакож відреагувала на поширення коронавіруса ,

збільшивши доступність Microsoft Teams

  1. Якщо Google Hangouts Meet або Microsoft Teamsнедоступні для вас, ви можете розглянути можливість використання Zoom. Цей популярний серед вчителів додаток пропонує новий безкоштовний план, в якому ви можете вести пряму трансляцію для 100 чоловік одночасно. Zoom буде записувати ваш відеоурок, і ви можете зберегти її на своєму комп’ютері, щоб розіслати тим учням, які з якихось причин пропустили онлайн-урок.              
  2. Використовуйте для проведення онлайн-уроків онлайн-дошки. Серед великої кількості подібних інструментів, найбільшу увагу привертає популярний серед вчителів Padlet, який в останні роки значно розширив свій функціонал.   

          ОРГАНІЗАЦІЯ ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМИ ДЛЯ НАВЧАННЯ

Безумовно, режиму онлайн-уроків вкрай недостатньо для віддаленого навчання. В силу різних здібностей і особистих психологічних якостей, ми не забезпечимо результативність такої форми навчання.

Учень повинен мати можливість у властивому для себе темпі самостійно працювати з освітніми ресурсами, підготовленими, викладеними або рекомендованими вчителем. 

        

            ОРГАНІЗАЦІЯ ВІРТУАЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА

Платформами для онлайн-навчання в такому випадку можуть служити:  

  • спеціальні віртуальні навчальні середовища ( Moodleі його аналоги) 
  • освітні онлайн-платформи Prometheus,EdEra,Coursera,ВУМ.
  • учительські сайти. 

Використання або створення учителем авторської онлайн-платформи має забезпечити ефективність і привабливість навчання. І в такому режимі теж необхідно забезпечити постійний зворотний зв’язок. Заплануйте для себе регулярність моніторингу, аналіз  та корекції роботи учнів на платформі.          

          Методичні поради щодо організації освітнього процесу у 1-4 класах закладів                                 загальної середньої освіти  району під час карантину

            У початковій школі дистанційне навчання проходить у контексті вчитель – учень – батьки – вчитель. На сторінці учителя матеріал слід розміщувати попредметно. Навчальний матеріал, який підлягає впровадженню в інформаційне середовище, повинен бути підготовленим заздалегідь. Він може бути представлений у файлах, розроблених у сторонніх програмних додатках, презентаціях.

       Головним складником дистанційного курсу є дистанційний або електронний урок. Це колективна форма навчання, якій властиві постійний склад учнів, певні рамки занять, жорстка регламентація учбової роботи над одним і тим же для всіх учбовим матеріалом. За структурою та змістом він повністю відповідає традиційному урокові і залежить від вибору вчителя. Такий урок проводиться в певних часових рамках, при яких вчитель керує індивідуальною і груповою діяльністю учнів з метою засвоєння учнем основ вивченого матеріалу, виховання і розвитку творчих здібностей.

       На відміну від звичайного уроку, в дистанційному, крім вчителя і учня, є локальний координатор.

      Дистанційний вчитель – автор уроку. Він проводить більшу підготовку по створенню учбового ресурсу, який є основою всього заняття.

Освітній ресурс містить:

методично грамотно структурований  навчальний матеріал з ілюстраціями;

завдання для перевірки засвоєння матеріалу з можливістю самоконтролю;

можливість вибору індивідуальної траєкторії навчального завдання творчого характеру;

засоби зв’язку з вчителем (електронна пошта, форум, чат), які забезпечують можливість задати запитання для вчителя.

       Файли уроку, крім аудіо- чи відеоматеріалів, повинні містити текстову інформацію для батьків (учні першого класу ще не на достатньому рівні оволоділи навичками читання і письма) – свого роду, методичні вказівки для опрацювання матеріалу.

      Дистанційний урок повинен містити слайди з матеріалом для актуалізації знань учнів, для вивчення нового матеріалу, для закріплення вивченого. До уроку додано сторінку з тестовим матеріалом, яку учень опрацьовує і здійснює самоперевірку за поданими відповідями. У свою чергу, вчитель має змогу побачити результат у прихованому файлі уроку, а батьки – переконатися, наскільки якісно їх дитина оволоділа матеріалом. Поряд з цим, учитель має змогу, зустрівшись з тим чи іншим учнем, вносити корективи – надавати індивідуальні консультації, дати завдання для перевірки і т. д.

     Перелік освітніх джерел та онлайн платформ на допомогу педагогам в організації дистанційного навчання

 Студія онлайн-освіти Educational Era https://www.ed-era.com/

 iLearn (https://ilearn.org.ua/) – цікаве, безкоштовне і доступне 24/7 навчання:  онлайн курси з основних предметів ЗНО, вебінари з найкращими репетиторами Києва, тести, подкасти, матеріали для самопідготовки .

Prometheus https://prometheus.org.ua/ Онлайн курси України і світу із різних предметів та різноманітних напрямків для вчителів та учнів

Каталог електронних освітніх ресурсів Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченкаhttp://urok.ippo.kubg.edu.ua/

Інтерактивні підручники Edera https://www.ed-era.com/books/

Мультимедійні підручники КМ Медіа (з відео і можливістю читати на телефонах) http://kmmedia.com.ua/books/

Українська програма – каталог е-підручників, відео, аудіокниг для школи http://ukrprog.com/

Розумники – придбання (диски та скачування з сайту) ліцензійних МОН е-підручників (педагогічні програмні засоби, тести, лабораторні практикуми та інше) http://rozumniki.net/

Нова школа -навчальні диски для школярів (каталог ресурсів  всіх предметів) http://novashkola.com.ua/

Подаємо коротку характеристику он-лайн платформ для організації освітнього процесу:

Дистанційне навчання учнів початкової школи за технологією Smart Kids безкоштовно!

В рамках реалізації всеукраїнського проєкту “Розумники” (Smart Kids), учні 1-4 класів початкової школи мають можливість навчатися з використанням домашніх гаджетів. Усі завдання інтерактивні і повністю охоплюють шкільну програму.

Щоб отримати доступ до інтерактивних завдань:

  1. Натисніть «Повний доступ для учня на період карантину» http://edugames.rozumniki.ua/subscribe/
  2. Зареєструйтеся на сайті – придумайте логін та пароль (якщо ще не зареєстровані).
  3. Завантажте та встановіть програму Edugames, в якій працюють інтерактивні завдання.
  4. Введіть у програмі Edugames логін/пароль, які ви вказали при реєстрації на сайті.
  5. Навчайтеся за інтерактивними завданнями у період карантину.

Програма Edugames містить 16 000 завдань з кожної теми програми початкової школи. Усі завдання інтерактивні, програма миттєво перевіряє відповіді – і учні відразу можуть дізнатися, які завдання виконали правильно, а де припустилися помилки. Більше про програму – на сайті http://edugames.rozumniki.ua/

Детальні покрокові інструкції з ілюстраціями:
Як встановити програму Edugames http://edugames.rozumniki.ua/payment/install.php

Як користуватися інтерактивними завданнями
http://edugames.rozumniki.ua/payment/use.php

Google Клас (Google Classroom)

Це безкоштовний сервіс для навчальних закладів і користувачів з особистими обліковими записами Google. Він економить педагогам час, спрощує організацію освітнього процесу та спілкування з учнями. 

Переваги Google Класу. Легке налаштування. Вчителі можуть додавати учнів до курсу самостійно або надсилати їм код для приєднання. Створення курсу займає всього кілька хвилин.

 Економія часу. Створювати, перевіряти й оцінювати завдання в електронній службі швидше та зручніше, ніж на папері.

 Зручна організація. Завдання доступні учням у відповідному розділі, а матеріали курсу (документи, фото, відео тощо) автоматично додаються в папки на Google Диску.

 Швидка комунікація. Вчителі можуть робити оголошення й миттєво створювати обговорення, а учні – ділитися один з одним ресурсами та відповідати на запитання в стрічці курсу.

 Доступність і безпека. Як і всі сервіси пакета G Suite for Education, Клас не містить реклами, не використовує вміст і дані учнів для рекламних цілей та надається безкоштовно.

Дозволи: доступ до камери:

-потрібен, щоб у Класі можна було публікувати фото й відео, зроблені за допомогою камери.

-доступ до пам’яті: потрібен, щоб до дописів у Класі можна було долучати фотографії, відео та локальні файли. Також він потрібнен для офлайн-доступу.

-доступ до облікових записів: потрібен, щоб можна було вибирати, який обліковий запис використовувати в Класі.

Гугл презентації (Google Presentations)

Додаток дозволяє працювати з файлами на пристроях Android:

– створювати та редагувати презентації, відкривати до них доступ та працювати над ними одночасно з іншими користувачами;

– працювати навіть без підключення до мережі Інтернет;

– додавати коментарі та відповідати на них;

– додавати слайди, змінювати їх розташування, форматувати текст, вставляти фігури і так далі.

КАХУТ! (Kahoot!)

KAHOOT – платформа для створення вікторин, тестів, дидактичних ігор.

Сервіс може бути використано для перевірки знань учнів.

  • Учні можуть виконувати завдання на будь-якому пристрої, що має доступ до Інтернету – смартфон, планшет, тощо.
  • У завдання можна вставити світлини, відеофрагменти.
  • Учитель може поставити бали за правильність та швидкість виконання.
  • Зареєструватись на сайті можна через GOOGLE або Microsoft  профіль, не потрібно створювати наві логіни чи паролі.
  • Можна дублювати чи редагувати тести, що значно економить час.

ТІЧЕР КІТ (TeacherKit – Class manager )

Додаток можна порівняти з віртуальним навчальним закладом:

  • педагог може створити кілька класів чи груп, у яких проводити заняття (вони позначаються у вигляді дверей з табличками). Для того, щоб потрапити до класу, слід зайти у ті чи інші двері;
  • у кожному класі – список учнів. Додати їх у список можна з допомогою позначки “+”, додати з телефонної книги або сфотографувати та відзначити кожного учня;
  • доступні 4 розділи: список учнів, інформація про відвідування, поведінку та журнал для контролю успішності;
  • є можливість надіслати повідомлення усім учням чи батькам (наприклад, повідомити про батьківські збори чи інше).

Ця програма зручна тим, що для її використання не потрібно, щоб гаджети були в усього класу. Достатньо, щоб смартфон чи планшет мав вчитель. Схема створення опитування проста: вчителю потрібно завантажити в мобільний додаток запитання з варіантами відповідей і роздрукувати для учнів картки з QR-кодами. Вони вже готові для скачування на сайті. Кожна картка має персональний номер, тому її легко закріпити за окремою дитиною. Це чотирикутне зображення, де з кожного боку стоїть літера a, b, c чи d. Літери відповідають варіанту відповіді з тесту. Щоб перевірити результати, вчителю достатньо навести свій смартфон на клас — програма відсканує всі результати відразу. Викладач може не розголошувати, хто відстав у тесті, та не ставити оцінок, однак сам матиме повний аналіз того, як клас засвоїв тему.

МЕНТІМЕТР (Mentimetr)

Cервіс для створення та проведення опитувань. Вчитель у кілька кліків може завантажити на сайт одне чи декілька запитань. А потім дає учням посилання з кодом доступу чи можливість сканувати QR-код. Це може бути, наприклад, тест з історії України з кількома варіантами відповідей. Приміром, у якому році сталася та чи інша подія. А може бути просте опитування, що дає змогу проаналізувати настрій аудиторії. Наприклад: «Чи зрозуміли ви нову тему?». Вчитель визначає, скільки часу клас має на те, щоб відповісти. А також обирає, у якому вигляді хоче отримати відповіді від аудиторії: просто кількість голосів, процентне співвідношення, діаграма, «хмара слів», графік. Далі учні відповідають зі своїх смартфонів та планшетів.

Важливе уточнення — сервіс не персоніфікований (вчитель не бачить, хто з учнів як відповів). Тому для оцінювання успішності не підійде. Однак може допомогти відслідкувати динаміку засвоєння матеріалу, оскільки результати кожного опитування зберігаються. А учні відповідають більш розкуто, коли знають, що за неправильну відповідь ніхто не дорікатиме.

                                Методичні рекомендації з організації навчання

                                        з української мови та літератури

                       на час тимчасового призупинення освітнього процесу

Під час оголошеного карантину рекомендуємо продовжити навчання школярів, використовуючи технологію дистанційного навчання. З цією метою:

  1. Проаналізувати календарно-тематичне планування з української мови та літератури на ІІ семестр 2019-2020 навчального року, визначити навчальні теми, які при відновленні навчання можна ущільнити, які учні можуть вивчити самостійно, а які потребують детального пояснення.

2.Організувати вивчення лінгвістичних, літературних  тем, перенести уроки розвитку мовлення та контрольні роботи з мови, і літератури, уроки виразного читання з української літератури.

  1. Дати перелік творів, які відповідно до навчальних програм з української літератури, визначені для вивчення напам’ять у ІІ семестрі.

Вивчення програмового матеріалу за технологією дистанційного навчання учитель може здійснювати  у  таких формах:

  • організувати щоденне навчальне спілкування з учнями (пояснення теоретичного матеріалу, надання індивідуальної допомоги учням) через Skype, Viber, інші ресурси.
  • оприлюднювати матеріал для опрацювання (може бути презентація), завдання з відповідної теми з української мови та літератури для самостійної роботи учнів на сайті закладу освіти (можна у вайбергрупі )
  • оприлюднювати практичні завдання з поясненням щодо їх виконання;
  • розміщувати в мережі Інтернет (Google Диск) мультимедійні матеріали – презентації, відеоролики, – які допоможуть учневі у вивчені зазначеної вчителем теми, посилання на них розмістити на сайті закладу;
  • надати учням перелік інтернет-джерел, які сприятимуть легшому засвоєнню програмового матеріалу .

 Для отримання зворотнього зв’язку пропонувати учням онлайнтестування, використовуючи онлайнсервіси для вчителя, платформи для створення тестів (https://osvita.ua/school/method/technol/45747/).

 Після відновлення освітнього процесу:

  1. Усі завдання, виконані учнями самостійно, обов’язково проаналізувати та оцінити. Це дасть можливість побачити рівень засвоєння матеріалу, вивченого самостійно.
  2. Провести уроки узагальнення та систематизації знань, формування практичних умінь та навичок з тем, вивчених за технологією дистанційного навчання.

РЕКОМЕНДОВАНІ ІНТЕРНЕТ-ДЖЕРЕЛА

  1. Уроки української https://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/mova/
  2. Відеоуроки з української мови та літератури за шкільною програмою на каналі YouTube https://www.youtube.com/watch?v=o-fJVVDOws8)
  3. Експрес-уроки О.Авраменка http://ippo.kubg.edu.ua/ekspres-uroky
  4. Безплатні відеоуроки з української мови та літератури https://www.pedrada.com.ua/news/3769-qqn-16-m6-15-06-2016-bezplatn-vdeouroki-z-ukransko-movi-ta-lteraturi
  5. Прокачай українську: усе для вдосконалення солов’їної https://studway.com.ua/vivchai-ukrainsku/
  6. Фільми за шкільною програмою https://sites.google.com/site/uchitel125/znajomimosa-zi-svitom-literaturi/gotuemosa-do-dpa-zno
  7. Фільми за шкільною програмою https://biblioteka10sumy.jimdofree.com/%D1%84%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BC%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D1%88%D0%BA%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%8E-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D1%8E/
  8. 25 фільмів, які допоможуть засвоїти шкільну програму з української літератури https://www.uaua.info/ot-9-do-16/shkola-ot-9-do-16/news-47832-25-filmiv-yaki-dopomozhut-zasvoyiti-shkilnu-programu-z-ukrayinskoyi-literaturi/
  9. 15 фільмів за мотивами творів української літератури https://zno.if.ua/?p=5470
  10. Українська мова. 200 балів. Olga Ryaba https://www.youtube.com/channel/UCsxu4EIAOWpesYFGFVzAXmw
  11. Онлайн-уроки підготовки до ЗНО з української мови та літератури https://www.youtube.com/playlist?list=PLo55sx3uqU0yOWWATpd_BevnS2W1E-9W3  
  12. Відеорепетитор української мови https://www.youtube.com/channel/UCUjGLYfJKwHoS4L17pFugbQ
  13. Відеоуроки української мови https://www.youtube.com/playlist?list=PLq5DacDuZa_4CgmBfuiYUnrgmWpwDRVUM
  14. Тренажер з правопису української мови. https://webpen.com.ua/index.html#exercises
  15. Фільми онлайн з української літератури відповідно до програми ЗНО http://all4zno.net/filmi-online-z-ukrainskoi-literaturi-zno.html
  16. Екранізовані твори з української літератури (за програмою ЗНО) https://znoclub.com/mova-ta-literatura/883-ekranizovani-tvori-z-ukrajinskoji-literaturi-za-programoyu-zno.html
  17. Мультфільми та фільми за програмою ЗНО з української літератури https://navsi200.com/filmy-ta-multyky-za-tvoramy-ukrajinskoji-literatury/
  18. ЗНО онлайн з української мови та літератури https://zno.osvita.ua/ukrainian/
  19. Тест ЗНО з української мови та літератури http://studportal.net.ua/page.php?al=mova_zno
  20. ЗНО з української мови та літератури: характеристика (специфікація) тесту 2020 року  http://studportal.net.ua/page.php?al=mova_zno
  21. Тестування ЗНО 2020 http://testzno.com.ua/?Itemid=2option=com_jquar

      За посиланнями журналу «Дивослово» https://dyvoslovo.com.ua є чимало матеріалу, що допоможе учителям організувати онлайн навчання з мови та літератури. 

 

Рекомендовані  онлайн – ресурси  для організації освітнього процесу під час карантину для вчителів зарубіжної літератури

 

Клас

 

 

 

Зміст навчального матеріалу

Посилання на онлайн-ресурс, де є виклад навчального матеріалу

Посилання на онлайн-ресурс із завданнями з теми

Посилання на онлайн-ресурс із тестами

5

 

ЛьюїсКерролл «Аліса в Країні Див».

Персонажі, які оточують Алісу

https://uk.wikipedia.org/wiki/

 

 

https://mala.storinka.org/людмила-федорова-сік-та-сторінки-зошиту-до-уроку-персогажі-аліса-в-країні-див.html

 

http://metoduchna-palitra.blogspot.com/2017/03/blog-post_9.html

 

https://multiurok.ru/blog/tiesti-za-kazkoiu-l-kierrolla-alisa-v-krayini-div.html

 

 

 

  5

Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра з правилами)

 

https://urok-ua.com/didaktichniy-material-do-rozdilu-sila-tvorchoyi-uyavi/

 

https://www.ra-ou.com.ua/index.php?id=275

 

https://disted.edu.vn.ua/courses/learn/11602

 

https://vseosvita.ua/library/luis-kerroll-alisa-v-kraini-div-testi-54070.html

 

https://infourok.ru/user/bogasevich-evgeniya-viktorovna/blog/testi-za-kazkoyu-l-kerrolla-alisa-v-kraini-div-mifi-starodavnoi-grecii-urok-22324.html

 

http://interactive.ranok.com.ua/course/serednya-ta-starsha-shkola/zarybzhna-lteratyra-5-klas

 

 

  5

 

 

 

 

 

  5

Марина Цвєтаєва. «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури і мистецтва у вірші.

http://urok.ippo.kubg.edu.ua/zarlit/

 

https://drive.google.com/file/d/0ByiY8CVUY16dR2cxeFM1SVpCaGM/view

 

https://narodna-osvita.com.ua/1198-marinca-cvyetayeva-knigi-v-chervony-palturc-chitati-onlayn.html

 

https://urok-ua.com/didaktichniy-material-do-rozdilu-sila-tvorchoyi-uyavi/

 

https://z-3.jimdofree.com/

 

tgr17.blogspot.com/2017/04/5-5.html

 

 

 

http://interactive.ranok.com.ua/course/serednya-ta-starsha-shkola/zarybzhna-lteratyra-5-klas

 

 

  5

Образ ліричної героїні, яка любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.

https://zarlit.com/textbook/5klas/52.html

 

 

https://multiurok.ru/files/marina-ivanivna-tsvietaieva-knigi-v-chervonii-pali.html

 

6

 

Генрі Лонгфелло.

«Пісня про Гайявату». Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі.

https://uk.wikipedia.org/wiki/Пісня_про_Гайавату

 

https://pidruchniki.com/14940511/literatura/osoblivosti_rozvitku_literaturi_ssha_longfello_

 

http://www.ukrcenter.com/Література/Генрі-Лонгфелло/61776-1/Поетичний-переказ-індіанських-міфів-у-поемі-Г-В-Лонгфелло-Пісня-про-Гайявату

 

 

 

 

  6

Образ Гайявати. Ідеї міфу, національного єднання, служіння народові.

http://www.leport.com.ua/pisnya-pro-gajavatu-genri-longfello-i-stezhka-dobra-i-porozuminnya/

 

https://dovidka.biz.ua/pisnya-pro-gayyavatu-analiz/

 

http://slitvolodymyrivka.blogspot.com/2015/07/6.html

 

http://www.kosiv-lyceum.edukit.if.ua/Files/downloads/Літературні%20диктанти%206%20клас.pdf

 

 

 

  6

Джанні Родарі. «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм твору.

https://fable.in.ua/listivki-z-vidami-mist-dzhinni-rodari/

 

http://slitvolodymyrivka.blogspot.com/2015/07/6.html

 

http://www.kosiv-lyceum.edukit.if.ua/Files/downloads/Літературні%20диктанти%206%20клас.pdf

 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOPKA04WrlXnDVTd7MFyVna1NMXVzxe3MBQiM9gIK1rmYo1g/viewform

 

 

7

Шерлок Холмс . «Спілка рудих». Іронічне зображення пристрасті людини до збагачення в оповіданні.

 

http://svitliteraturu.com/load/dopomoga_uchnju_iz_zar_lit/7_klas/a_k_dojl_za_pidruchnikom_voloshhuk_e/16-1-0-833

 

 

https://vseosvita.ua/library/detektivna-literatura-37103.html

 

 

 7

Сутність «дедуктивного методу», утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач.

 

https://www.slideshare.net/pr1nc1k/7-81974178

 

https://www.slideshare.net/pr1nc1k/7-81974178

 

 

 7

О.Генрі. «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі.

http://svitliteraturu.com/load/dopomoga_uchnju_iz_zar_lit/7_klas/a_k_dojl_za_pidruchnikom_voloshhuk_e/16-1-0-833

 

https://www.slideshare.net/pr1nc1k/7-81974178

 

https://www.slideshare.net/pr1nc1k/7-81974178

 

 

 7

Новела «Останній листок»- гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана.

http://svitliteraturu.com/load/dopomoga_uchnju_iz_zar_lit/7_klas/a_k_dojl_za_pidruchnikom_voloshhuk_e/16-1-0-833

 

https://www.slideshare.net/pr1nc1k/7-81974178

 

https://www.slideshare.net/pr1nc1k/7-81974178

 

8

 

Історичні умови, філософське та естетичне підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього

напряму.

http://elcat.pnpu.edu.ua/docs/Nicolenko.pdf

 

ib.iitta.gov.ua/714874/1/vsesvit_lit__03%282017%29_Мольєр.pdf

 

 

 

 

  8

Мольєр «Міщанин- шляхтич».

Мольєр – майстер класицистичної комедії. Історія створення комедії «Міщанан-шляхтич»

https://pidruchniki.com/16400116/kulturologiya/komediya_molyera_mischanin_-_shlyahtich_

 

ib.iitta.gov.ua/714874/1/vsesvit_lit__03%282017%29_Мольєр.pdf

 

 

 

 

 

 

  8

Тематика і проблематика «Міщанина – шляхтича»

https://uk.wikipedia.org/wiki/Міщанин-шляхтич

 

 

https://vseosvita.ua/library/testovi-zavdanna-do-tvoru-zbmolera-misanin-slahtic-96511.html

 

https://multiurok.ru/blog/tiesti-ii-mol-ier-mishchanin-shliakhtich.html

 

 

  8

Основні образи комедії «Міщанин – шляхтич». Засоби комічного та їх роль у втіленні авторського задуму.

 

 

http://metoduchna-palitra.blogspot.com/p/blog-page_94.html

 

https://techerworldlit.at.ua/publ/na_dopomogu_uchnjam/testi_do_temi_iz_literaturi_khuii_st_p_kalderon_zhittja_ce_son_zh_b_moler_mishhanin_shljakhtich/5-1-0-12

 

https://zoya273.wordpress.com/2018/03/18/жан-батіст-мольєр-міщанин-шляхтич-т/

 

https://supermif.com/zar_liter/тести-до-зно-з-відповідями-класицизм.html

 

 

9

Нові тенденції в драматургії кінця ХІХ – початку ХХ ст. «Стара» і «нова» драма.

https://scribble.su/zarub_ukr/zarub-lit-10-nikolenko/51.html

 

 

 

 

   9

Генрік Ібсен. «Ляльковий дім». Роль Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство.

http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/bitstream/handle/123456789/804/Драматургія%20кінця%20ХІХ%20–%20ХХ%20ст.%20%28Г.%20Ібсен%2C%20Б.%20Шоу%2C%20Б.%20Брехт%29%20матеріали%20до%20вивче.pdf?sequence=1&isAllowed=y

 

 

 

 

  9

«Ляльковий дім» як соціально –психологічна драма.

 

 

https://sites.google.com/view/zoyapererva/до-уроків-зарубіжної-літератури/9-клас/тестові-завдання-за-пєсою-генріха-ібсена-ляльковий-дім

 

  9

Композиція п’єси «Ляльковий дім». Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.

 

 

https://vseosvita.ua/library/testovi-zavdanna-za-pesou-genriha-ibsena-lalkovij-dim-96409.html

 

https://naurok.com.ua/test/genrik-ibsen-lyalkoviy-dim-1179.html

 

http://worldlit5school.blogspot.com/p/blog-page_59.html

 

  9

Бернард Шоу. «Пігмаліон». Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон»

http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/bitstream/handle/123456789/804/Драматургія%20кінця%20ХІХ%20–%20ХХ%20ст.%20%28Г.%20Ібсен%2C%20Б.%20Шоу%2C%20Б.%20Брехт%29%20матеріали%20до%20вивче.pdf?sequence=1&isAllowed=y

 

 

https://naurok.com.ua/test/b-shou-pigmalion-326.html

 

  9

Динаміка образу ЕлайзиДулітл. Ідея одухотворення людини і життя засобами мистецтва.

 

 

https://naurok.com.ua/test/test-za-tvorchistyu-bernarda-shou-pigmalion-3510.html

 

https://svitova.at.ua/publ/svitova_literatura_na_mezhi_xix_xx_st/dzhordzh_bernard_shou/testovi_zavdannja_za_temoju_tvorchist_b_shou/17-1-0-42

 

 

Рекомендовані  онлайн – ресурси  для організації освітнього процесу під час карантину для вчителів іноземних мов

* Tooty ta https://www.youtube.com/watch?v=p4gNCR0HVuk

* Go Bananas https://www.youtube.com/watch?v=PKyuJhHQCfI

* Walking walking https://www.youtube.com/watch?v=pKqnSRDzkgw

* Brush your teeth https://www.youtube.com/watch?v=8KUez-k-Q_k

* Baby shark https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

* Five little monkeys https://www.youtube.com/watch?v=weHSNl8CbDo

* 1-5 number song (wiggle)  https://www.youtube.com/watch?v=Ic7b5tvYaeQ

* Cheeky Monkey Dance https://www.youtube.com/watch?v=bWSIjRqLS-M

* We All Fall Down (on carpet or rug) https://www.youtube.com/watch?v=JRMAptlBgTk

* Clap your hands https://www.youtube.com/watch?v=C3c8fzbsfOE

* Open Shut Them https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4Y

* Stand up, sit down https://www.youtube.com/watch?v=WsiRSWthV1k

* Walking in the jungle https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4

* Head, shoulder, knees and toes (Super Simple Speeding up) https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY

* There was a crocodile https://www.youtube.com/watch?v=IkanoEmIcHM

* Ram Sam Sam (exer) https://www.youtube.com/watch?v=MU5nBCF5c94

* ABC Dance (letters and sounds) https://www.youtube.com/watch?v=Bwvt50fQJ5I

* Clean up song https://www.youtube.com/watch?v=SFE0mMWbA-Y

*  Letters and animals https://www.youtube.com/watch?v=Vy66xD_ijRs

* Baby car (family members) https://www.youtube.com/watch?v=KyBYuEgvFl0

* Koala la-la (animal song) https://www.youtube.com/watch?v=ALhA9WGqG0k

* Counting 1-5 https://www.youtube.com/watch?v=WC3l9iW89sA

* Color song https://www.youtube.com/watch?v=Ot_3rSH1KPY

 * Greeting song https://www.youtube.com/watch?v=03XgDWozJOw

* Hello song (Super Simple) https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

* Hello Song (Singing Walrus) https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU

* Hello Song (Kiboomers) https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs

* Hello hello! Can you clap your hands (hello + exers) https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

 * Good bye (how to learn it) https://www.youtube.com/watch?v=AWWz0aq0aR4

* Good bye song (Super Simple) https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

* Good bye song (Singing Walrus) https://www.youtube.com/watch?v=0LDArAJf7-c

* Good Bye Friends + exer (Singing Walrus) https://www.youtube.com/watch?v=2O975ewRT7Q

* See you later, alligator https://www.youtube.com/watch?v=UQfvAlmr5g0

  • Primary Curriculum Mapping

www.eslkidslab.com

www.englishbanana.com

www.123listening.com

www.dreamenglish.com

www.bogglesworldesl.com

www.teach-nology.com

www.vanda51.blogspot.com

www.islcollective.com

www.esl-galaxy.com

www.eslprintables.com

www.school.hvatit.com

www.englishtips.com

www.activitiesforyounglearners.com

www.englishraven.com

www.english-to-go.com

www.english-at-home.com

www.englishzone.com

www.englishlearner.com

www.eslflow.com

www.a4esl.org

www.iteslj.org

www.eslgold.com

www.ostriv.in.ua

www.teachingenglish.org.uk

www.learnenglish.britishcouncil.org

www.learnenglishkids.britishcouncil.org

www.englishcastle.com

www.english-4u.com

www.songsforteachers.com

www.kidsico.com

www.allstuff4kids.com

www.easytestmaker.com

www.storiestogrowby.com

www.esl.about.com

www.usingenglish.com

www.rong-chang.com

www.sitesforteachers.com

www.onestopenglish.com

www.teacherjournal.com.ua

www.kidzone.com

www.Teachers.CambridgeESOL.org

 

Учителям французької мови для організації дистанційного навчання під час карантину, можна користуватися такими сайтами:

  1. Grammairefrancaise.net (Сайт на французькій мові, містить безліч корисної інформації, правил та вправ).

2. Daily French Pod (Англомовний сайт для щоденного вивчення французької мови, – ідеальний ресурс, який забезпечить вам практику обох мов одночасно).

3. Bescherelle.com (Сайт з вправами та іграми на французькій мові, який підійде для всіх рівнів).

                                                  Відео- і аудіоресурси

4. Podcastfrancaisfacile.com (Добірка аудіоподкастів французькою мовою з транскриптом, поділена за різними категоріями: граматика, диктант, статті про культуру і т. д.)

5. Laits.utexas.edu/fi (Англомовний ресурс з відео, аудіо, вправами, правилами з граматики та фонотеки).

6. Ikonet.com/fr (Сайт для  знавців французької: відео, аудіо, завдання, тести та словники).

7. Bbc.co.uk (Відеорепортажі “Ma France” каналу BBC по всій Франції: багато цікавого про французьку культуру і життя у Франції та ще багато інформації, яка може вас захопити).

8. Ina.fr (Добірка інтерв’ю французькою мовою. Ресурс зручний тим, що до кожного відео є текст).

9. French.about.com (Короткі відеоуроки присвячені окремим розділам французької мови, для детального її вивчення).

                    Газети, радіо і телебачення

10. Le Figaro (Електронна версія щоденної газети: висвітлення актуальних подій, тематичні досьє, сповіщення про спортивні досягнення, культурні події тощо).

11. Le Nouvel observateur (Щотижневий випуск газети публікує статті, які висвітлюють офіційну, суспільно-політичну, культурну і наукову сторону життя).

12. Tivi5mondeplus.com (Телеканал для дітей 3-10 років чудово підійде для тих, хто починає знайомитись з французькою, – прості тексти та чітка, проте правильна вимова – саме те, що потрібно на цьому етапі).

                       Рекомендовані заходи для організації освітнього процесу

                        під час карантину для вчителів біології та екології і хімії

З метою забезпечення навчання біології та екології, хімії для кожного школяра під час карантину, головне завдання вчителя – допомогти учням самостійно та ефективно опанувати матеріал вдома. При цьому рекомендуємо максимально підключити дистанційне навчання,  використовуючи як існуючі загальні онлайн-платформи,  так і власні веб-ресурси чи веб-ресурс  закладу, організовуючи індивідуальні консультації за допомогою відеозв’язку (чату), блог-навчання тощо.

До уваги випускників району

Якісною теоретичною підтримкою для випускників з підготовки до ЗНО є Всеукраїнські портали та онлайн-ресурси. Наприклад: http://znoclub.com/biologiya.html;   

http://znoclub.com/himiya.html;

https://www.youtube.com/user/zelenaaleja/videos;

https://www.youtube.com/playlist?list=PLkZMZm2LBREMvP7TegxhFjU3PnDSk9GKC

Для практичної частини рекомендуємо обов’язково використовувати онлайн-тести ЗНО з біології та хімії минулих років:

http://zno.osvita.ua/ .

http://lv.testportal.gov.ua:8080/?fbclid=IwAR1z-o4VXHMu6uljlkHOSm-0VGIT8Ha622SR9VxB1phHUjp9lLvo2rccwR8

Учням 6-9-х класів з предмету  «Біологія» та 10-11-х з предмету «Біологія та екологія» користуватися наступними посиланнями:

https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:EdEra-Osvitoria+BIO+1/about

http://www.znanius.com/4052.html

https://kabinet-ecologii-sch3.jimdofree.com

https://osvita.ua/school/lessons_summary/biology

https://subject.com.ua/lesson/biology

https://teachua.com/biology

https://www.schoollife.org.ua/

https://naurok.com.ua/

https://vseosvita.ua/

 https://learningapps.org/

Учням 7-11-х класів з предмету  «Хімія» користуватися наступними посиланнями:

http://www.10minschool.ua/

http://www.virtulab.net/

https://chem10.jimdofree.com/

https://www.schoollife.org.ua/

https://naurok.com.ua/

https://vseosvita.ua/

 https://learningapps.org/

-Учителям біології, хімії та природознавства для організації дистанційного навчання під час карантину, можна користуватися такими сайтами, наприклад:

https://quizlet.com/

https://kahoot.com/mobile-app/

https://onlinetestpad.com/ua/

 http://master-test.net/

http://www.triventy.com/

https://www.mozaweb.com/uk/portal.php?cmd=promo&page=forschools/

https://www.youtube.com/watch?v=tMR5xddFZi4&feature=youtu.be%D0%94%D0%BB%D1%8F&fbclid=IwAR3WY68Q9zfB8vNOgoKruticxKtU70cmzWbfQ8-ZGBRLzk8iaJu1-yz8uHo

https://course.besmart.study/course/list

https://course.besmart.study/course/zno_navchalno-metodichnij_onlajn- kompleks_z_biologii_dlya_uchniv_osnovnoi_ta_starshoi_shkoli-31/

 

                 Рекомендовані онлайн – ресурси  для організації освітнього процесу

                          під час карантину для вчителів географії:

       http://romanova.in.ua/urok-1-heohrafiia-iak-systema-nauk-onlain-urok-11-klas/

https://www.ed-era.com/books/geography/

https://online.seterra.com/uk

http://video.novashkola.ua/8-klas/geografiya-8-klas/

http://video.novashkola.ua/9-klas/geografiya-9-klas/

https://naurok.com.ua/test/geografiya

https://geozno.dp.ua/lesson/geografiya-yaknauka-rozvytok-geografichnyh-doslidzhen-2/

https://course.besmart.study/course/list

https://course.besmart.study/course/geografiya_podgotovka_k_zno-2319/

 

Клас

Зміст навчального матеріалу (тема)

Посилання на онлайн – ресурси

 

6

Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі. Практична робота 6. Позначення на контурній карті озер. 

https://youtu.be/6qJqcUhnt4U

 

6

Болота, особливості їх утворення та поширення. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали.

https://youtu.be/sEmlqeeYt0M?t=7

 

https://youtu.be/jDDAWUZHEN0?t=9

 

7

Природні зони Євразії

https://youtu.be/Yj9cWDxKIvo?t=17

https://youtu.be/tl4W3BT4qn8?t=4

 

8

Природно – заповідний фонд України. Національна екологічна мережа

https://youtu.be/zpzPWqmk6AI?t=13

 

 

8

Природно- заповідні об’єкти своєї місцевості

https://youtu.be/amPloneV-Fs?t=152

 

9

Торгівля як вид послуг

 

 

10

Особливості географічного положення Америки

https://youtu.be/EfIvb5G64Ns

 

           Рекомендовані онлайн – ресурси  для організації освітнього процесу

                                        під час карантину для вчителів історії:

№ п\п

Зміст навчального матеріалу

Посилання на онлайн – ресурс, де є виклад навчального матеріалу

Посилання на онлайн – ресурс з тестами

Клас

1.

Модуль1. «Від найдавніших часів – перша половина ХVІ ст.»

https://course.besmart.study/#collapse_87_1

https://course.besmart.study/#collapse_335_20 Тестування за темою

6

2.

Модуль2. «Друга половина ХVІ ст. – перша половина ХVІІІ ст.»

https://course.besmart.study/#collapse_89_2

https://course.besmart.study/#collapse_89_2

Тестування за темою

7 – 8

3.

Модуль 3. «Друга половина ХVІІІ – 1914 рік»

https://course.besmart.study/#collapse_91_3

https://course.besmart.study/#collapse_395_15

Тестування за темою

9

4.

Модуль 4. «1914 – 1939 »

https://course.besmart.study/#collapse_93_4

https://course.besmart.study/#collapse_425_14

Тестування за темою

10

5.

Модуль 5. «1939 – початок ХХІ ст.»

https://course.besmart.study/#collapse_97_5

https://course.besmart.study/#collapse_459_17

Тестування за темою

11

 

№ п\п

Зміст навчального матеріалу

Посилання на онлайн – ресурс, де є виклад навчального матеріалу

Посилання на онлайн – ресурс з тестами

Клас

1.

Модуль 1. Лекція 1 – 5. Вступ до історії України

https://soundcloud.com/edera_ua/sets/module1

–          

5,6,7

2.

Модуль 2. Лекція 6 – 10. Історія України в історіях (період друга половина ХVІ ст. – перша половина ХVІІІ ст.»

 https://soundcloud.com/edera_ua/sets/module2

  –

7 – 8

3.

Модуль 3. Лекція 12 – 17. Історія України в історіях (період друга половина ХVІІІ ст. – перша половина ХІХ ст.) ст.»

https://soundcloud.com/edera_ua/sets/module3

–          

9

4.

Модуль 4. Лекція 18 – 22. Історія України в історіях (період кінець ХІХ ст. – 1922 рік)

https://soundcloud.com/edera_ua/sets/storya-ukrani-v-storyakh-modul-4

–          

10

5.

Модуль 5. Лекція 23 – 26. Історія України в історіях (період УРСР – 1945 рік )

https://soundcloud.com/edera_ua/sets/storya-ukrani-v-storyakh-modul-5

–          

11

 

1.       

«LIKБЕЗ» ІСТОРИЧНИЙ ФРОНТ.

ЦІКАВА ТА ДОСТОВІРНА ІНФОРМАЦІЯ НА РІЗНІ ІСТОРИЧНІ ТЕМИ ДЛЯ 6 – 11 КЛАСІВ.

http://likbez.org.ua/ua/  

–          

6 – 11

2.       

Презентації Українською  мовою. Рубрика: історія України, всесвітня історія 

 

https://svitppt.com.ua/

 

5 – 11

 

                                      Методичні рекомендації з організації навчання

                                             з  математики, фізики  та інформатики

                               на час тимчасового призупинення освітнього процесу

            З метою виконання навчальної програми з фізики, математики та інформатики та  створення умов для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій учнів засобами технологій дистанційного навчання рекомендуємо:

  • надавати освітні послуги шляхом застосування у навчанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій дистанційного навчання;
  • для забезпечення дистанційного навчання учнів використовувати власні веб-ресурси або веб-ресурс навчального закладу;
  • організувати надання індивідуальних консультацій за допомогою відеозв’язку, чату;
  • спланувати роботу з учнями відповідно до календарно-тематичного планування предмету (крім контрольних робіт);
  • для дистанційного навчання використовувати:
  • різні освітні веб-ресурси та онлайн-платформи,віртуальні класні кімнати;
  • мультимедійні матеріали, навчальні відеофільми, відео- та аудіозаписи лекцій, семінарів тощо;
  • інтерактивні вправи;
  • «віртуальні дошки» та ін.
  • для отримання зворотнього зв’язку використовувати електронну пошту, онлайн-тестування та ін.

Як організувати дистанційне навчання

Віртуальний клас “ClassDojo”

  • Одна з найзручніших платформ для дистанційного навчання, яку розробили британські вчителі. Працює на ноутбуках, ПК, планшетах та мобільних пристроях (для останніх треба завантажити застосування).
  • Принцип роботи: Вчитель реєструється на платформі та створює свій «клас», додаючи туди учнів. Далі вчитель створює публікації. До них можна прикріплювати завдання PDF-файли, посилання на веб-ресурси, фотографії або скріни підручників.
  • Учні зі свого боку виконують завдання. Можна намалювати роботу, сфотографувати чи зняти коротке відео та надіслати вчителю.
  • Плюсом платформи також є можливість коментування. Тобто вчитель створює завдання, а учні можуть його коментувати та ставити вчителю додаткові питання. У кожного завдання є свій дедлайн.
  • Оцінювання відбувається за допомогою віртуальних балів. Вчитель може ставити кожному учневі бали, а той бачитиме, як впорався із завданням. За невчасно виконані  завдання, або завдання з помилками, можна також знімати бали.
  • Також існує опція відстежування батьками успішності учня. Доступ до балів конкретного користувача зможе надавати вчитель.

Групи у месенджерах

  • Ще один спосіб комунікації з учнями. Учитель надсилає завдання, та отримує виконані. Проте вище описана платформа є зручнішою, адже розроблена спеціально для навчання.
  • З перших днів карантину варто пояснити дітям, що насправді карантин – це не продовження канікул. Домовтесь як ви працюватимете найближчі три тижні. Встановіть часові межі виконання завдань та поясніть, що в онлайн-режимі працювати буде ще веселіше, ніж у стаціонарний спосіб.

Для підготовки до ЗНО – Ilearn.

        Ще одна онлайн-платформа,  яка варта уваги – GIOS, яка на час карантину до 3 квітня надає безкоштовний доступ до всіх онлайн-курсів з математики з 5-го по 9-й клас для всіх вчителів і учнів.

Більше електронних ресурсів

      Для контролю й перевірки знань онлайн зручною є система ClassTime. Це безкоштовний тестовий сервіс, де вчитель може використати 9 абсолютно різних і нестандартних типів запитань. Тут теж можна надати доступ учням та навіть організовувати контрольні.

Заміна інтернету

      Буває, що не усі учні мають доступ до Інтернету. В такому випадку можна проявити креативність. Для початку треба забезпечити учнів паперовими роздатковими матеріалами. Тоді у телефонному режимі домовитись, коли учень повинен здати виконані завдання.

Робіть прямі трансляції

        Хоча б раз у тиждень влаштуйте загальну розмову з учнями через пряму трансляцію. Це допоможе дітям не втрачати зв’язок зі школою та мотивуватиме до виконання завдань.

          Біля школи на вулиці можна встановити поштову скриньку та вкидати туди в зазначений час файли з роботами. Через домовлений час учні забирають перевірені файли з поясненням вчителя. Це  дуже цікаво.

Корисні посилання для дистанційного навчання

 

                           Корисні посилання для підготовки до ЗНО з математики

 ПрограмаЗНО, Характеристика сертифікаційної роботи та  Критерії оцінювання завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю:

http://testportal.gov.ua/mathem/

  1. Онлайн-тести ЗНО з математики минулих років: http://zno.osvita.ua/mathematics/
  2. Всеукраїнський портал з підготовки до ЗНО: http://znoclub.com/matematyka.html
  3. Безкоштовні онлайн-ресурси з підготовки до ЗНО з математики: https://innaterletska.blogspot.com/p/blog-page_11.html
  4. Відеоуроки: Задачі з параметрами. Практичний курс. Підготовка до ЗНО. https://www.youtube.com/playlist?list=PLkZMZm2LBREMvP7TegxhFjU3PnDSk9GKC
  5. Відеоуроки для підготовки до ЗНО з математики від викладачів ZNOUA.https://www.youtube.com/playlist?list=PLeHY5pfB-AyhdGdsHGV9LmbWtBhAkOesH
  6. Відеоуроки репетиторів компанії Букі: https://buki.com.ua/videos/matematyka/
  7. Відеоурокидля підготовки до ЗНО з математики від Matematik ZNO https://www.youtube.com/user/zelenaaleja/videos
  8. https://course.besmart.study/course/list

       Онлайн-платформа GIOS (https://gioschool.com/) на час карантину (до 3 квітня) надає безкоштовний доступ до всіх онлайн курсів з математики (5-9 клас) для всіх вчителів і учнів!!! Учень має зв’язок з вчителем на платформі, тож, вчитель може контролювати роботу учнів на платформі. Чудовий засіб для навчання математики дистанційно.

        Сайт МАТЕМАТИЧКА створено з метою вивчення математики в повному обсязі за шкільною програмою 7-11 класів, де пропонують допомогу  з підготовки до ЗНО та ДПА.

Учителі  мають  можливість обирати спосіб навчання,  який підходитиме  саме Вам:

  • цікаві відео-уроки, які містять багаторічний досвід роботи репетитора;
  • індивідуальні або групові Skypeзаняття;
  • розв’язування самостійних завдань, тестування.

Наповнення сайту створюється поступово.  

                           Для учителів фізики рекомендуємо застосовувати такі основні засоби дистанційного навчання з використанням сайту YouTube , платформ LearningApps.org, naurok.com.ua., childdevelop.com.ua, rebus1.com.:

– мультимедійні лекційні матеріали;

– навчальні відеофільми;

– віртуальні лабораторні роботи із методичними рекомендаціями щодо їх виконання;

–  приклади розв’язування задач (Андрій Ісак),  розв’язування вправ з детальним поясненням для учнів різних класів за підручниками «Фізика» В. Г. Бар’яхтар та інші)

– навчальні й контрольні завдання із рекомендаціями щодо їх виконання.

             Готувати власні презентації з тем, рекомендованих учням для само-опрацювання, перевірочні завдання з використанням «Classtime».

 

                                 Навчальний предмет                   Зарубіжна література

 

Клас

 

 

 

Зміст навчального матеріалу

Посилання на онлайн-ресурс, де є виклад навчального матеріалу

Посилання на онлайн-ресурс із завданнями з теми

Посилання на онлайн-ресурс із тестами

  5

 

Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див».

Персонажі, які оточують Алісу

https://uk.wikipedia.org/wiki/

 

 

https://mala.storinka.org/людмила-федорова-сік-та-сторінки-зошиту-до-уроку-персогажі-аліса-в-країні-див.html

 

http://metoduchna-palitra.blogspot.com/2017/03/blog-post_9.html

 

https://multiurok.ru/blog/tiesti-za-kazkoiu-l-kierrolla-alisa-v-krayini-div.html

 

 

 

  5

Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра з правилами)

 

https://urok-ua.com/didaktichniy-material-do-rozdilu-sila-tvorchoyi-uyavi/

 

https://www.ra-ou.com.ua/index.php?id=275

 

https://disted.edu.vn.ua/courses/learn/11602

 

https://vseosvita.ua/library/luis-kerroll-alisa-v-kraini-div-testi-54070.html

 

https://infourok.ru/user/bogasevich-evgeniya-viktorovna/blog/testi-za-kazkoyu-l-kerrolla-alisa-v-kraini-div-mifi-starodavnoi-grecii-urok-22324.html

 

http://interactive.ranok.com.ua/course/serednya-ta-starsha-shkola/zarybzhna-lteratyra-5-klas

 

 

  5

 

 

 

 

 

  5

Марина Цвєтаєва. «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури і мистецтва у вірші.

http://urok.ippo.kubg.edu.ua/zarlit/

 

https://drive.google.com/file/d/0ByiY8CVUY16dR2cxeFM1SVpCaGM/view

 

https://narodna-osvita.com.ua/1198-marinca-cvyetayeva-knigi-v-chervony-palturc-chitati-onlayn.html

 

https://urok-ua.com/didaktichniy-material-do-rozdilu-sila-tvorchoyi-uyavi/

 

https://z-3.jimdofree.com/

 

tgr17.blogspot.com/2017/04/5-5.html

 

 

 

http://interactive.ranok.com.ua/course/serednya-ta-starsha-shkola/zarybzhna-lteratyra-5-klas

 

 

  5

Образ ліричної героїні, яка любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.

https://zarlit.com/textbook/5klas/52.html

 

 

https://multiurok.ru/files/marina-ivanivna-tsvietaieva-knigi-v-chervonii-pali.html

 

  6

 

Генрі Лонгфелло.

«Пісня про Гайявату». Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі.

https://uk.wikipedia.org/wiki/Пісня_про_Гайавату

 

https://pidruchniki.com/14940511/literatura/osoblivosti_rozvitku_literaturi_ssha_longfello_

 

http://www.ukrcenter.com/Література/Генрі-Лонгфелло/61776-1/Поетичний-переказ-індіанських-міфів-у-поемі-Г-В-Лонгфелло-Пісня-про-Гайявату

 

 

 

 

  6

Образ Гайявати. Ідеї міфу, національного єднання, служіння народові.

http://www.leport.com.ua/pisnya-pro-gajavatu-genri-longfello-i-stezhka-dobra-i-porozuminnya/

 

https://dovidka.biz.ua/pisnya-pro-gayyavatu-analiz/

 

http://slitvolodymyrivka.blogspot.com/2015/07/6.html

 

http://www.kosiv-lyceum.edukit.if.ua/Files/downloads/Літературні%20диктанти%206%20клас.pdf

 

 

 

  6

Джанні Родарі. «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм твору.

https://fable.in.ua/listivki-z-vidami-mist-dzhinni-rodari/

 

http://slitvolodymyrivka.blogspot.com/2015/07/6.html

 

http://www.kosiv-lyceum.edukit.if.ua/Files/downloads/Літературні%20диктанти%206%20клас.pdf

 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOPKA04WrlXnDVTd7MFyVna1NMXVzxe3MBQiM9gIK1rmYo1g/viewform

 

 

7

Шерлок Холмс . «Спілка рудих». Іронічне зображення пристрасті людини до збагачення в оповіданні.

 

http://svitliteraturu.com/load/dopomoga_uchnju_iz_zar_lit/7_klas/a_k_dojl_za_pidruchnikom_voloshhuk_e/16-1-0-833

 

 

https://vseosvita.ua/library/detektivna-literatura-37103.html

 

 

 7

Сутність «дедуктивного методу», утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач.

 

https://www.slideshare.net/pr1nc1k/7-81974178

 

https://www.slideshare.net/pr1nc1k/7-81974178

 

 

 7

О.Генрі. «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі.

http://svitliteraturu.com/load/dopomoga_uchnju_iz_zar_lit/7_klas/a_k_dojl_za_pidruchnikom_voloshhuk_e/16-1-0-833

 

https://www.slideshare.net/pr1nc1k/7-81974178

 

https://www.slideshare.net/pr1nc1k/7-81974178

 

 

 7

Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана.

http://svitliteraturu.com/load/dopomoga_uchnju_iz_zar_lit/7_klas/a_k_dojl_za_pidruchnikom_voloshhuk_e/16-1-0-833

 

https://www.slideshare.net/pr1nc1k/7-81974178

 

https://www.slideshare.net/pr1nc1k/7-81974178

 

8

 

Історичні умови, філософське та естетичне підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього

напряму.

http://elcat.pnpu.edu.ua/docs/Nicolenko.pdf

 

ib.iitta.gov.ua/714874/1/vsesvit_lit__03%282017%29_Мольєр.pdf

 

 

 

 

  8

Мольєр «Міщанин- шляхтич».

Мольєр – майстер класицистичної комедії. Історія створення комедії «Міщанан-шляхтич»

https://pidruchniki.com/16400116/kulturologiya/komediya_molyera_mischanin_-_shlyahtich_

 

ib.iitta.gov.ua/714874/1/vsesvit_lit__03%282017%29_Мольєр.pdf

 

 

 

 

 

 

  8

Тематика і проблематика «Міщанина – шляхтича»

https://uk.wikipedia.org/wiki/Міщанин-шляхтич

 

 

https://vseosvita.ua/library/testovi-zavdanna-do-tvoru-zbmolera-misanin-slahtic-96511.html

 

https://multiurok.ru/blog/tiesti-ii-mol-ier-mishchanin-shliakhtich.html

 

 

  8

Основні образи комедії «Міщанин – шляхтич». Засоби комічного та їх роль у втіленні авторського задуму.

 

 

http://metoduchna-palitra.blogspot.com/p/blog-page_94.html

 

https://techerworldlit.at.ua/publ/na_dopomogu_uchnjam/testi_do_temi_iz_literaturi_khuii_st_p_kalderon_zhittja_ce_son_zh_b_moler_mishhanin_shljakhtich/5-1-0-12

 

https://zoya273.wordpress.com/2018/03/18/жан-батіст-мольєр-міщанин-шляхтич-т/

 

https://supermif.com/zar_liter/тести-до-зно-з-відповідями-класицизм.html

 

 

  9

Нові тенденції в драматургії кінця ХІХ – початку ХХ ст. «Стара» і «нова» драма.

https://scribble.su/zarub_ukr/zarub-lit-10-nikolenko/51.html

 

 

 

 

   9

Генрік Ібсен. «Ляльковий дім». Роль Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство.

http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/bitstream/handle/123456789/804/Драматургія%20кінця%20ХІХ%20–%20ХХ%20ст.%20%28Г.%20Ібсен%2C%20Б.%20Шоу%2C%20Б.%20Брехт%29%20матеріали%20до%20вивче.pdf?sequence=1&isAllowed=y

 

 

 

 

  9

«Ляльковий дім» як соціально –психологічна драма.

 

 

https://sites.google.com/view/zoyapererva/до-уроків-зарубіжної-літератури/9-клас/тестові-завдання-за-пєсою-генріха-ібсена-ляльковий-дім

 

  9

Композиція п’єси «Ляльковий дім». Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.

 

 

https://vseosvita.ua/library/testovi-zavdanna-za-pesou-genriha-ibsena-lalkovij-dim-96409.html

 

https://naurok.com.ua/test/genrik-ibsen-lyalkoviy-dim-1179.html

 

http://worldlit5school.blogspot.com/p/blog-page_59.html

 

  9

Бернард Шоу. «Пігмаліон». Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон»

http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/bitstream/handle/123456789/804/Драматургія%20кінця%20ХІХ%20–%20ХХ%20ст.%20%28Г.%20Ібсен%2C%20Б.%20Шоу%2C%20Б.%20Брехт%29%20матеріали%20до%20вивче.pdf?sequence=1&isAllowed=y

 

 

https://naurok.com.ua/test/b-shou-pigmalion-326.html

 

  9

Динаміка образу Елайзи Дулітл. Ідея одухотворення людини і життя засобами мистецтва.

 

 

https://naurok.com.ua/test/test-za-tvorchistyu-bernarda-shou-pigmalion-3510.html

 

https://svitova.at.ua/publ/svitova_literatura_na_mezhi_xix_xx_st/dzhordzh_bernard_shou/testovi_zavdannja_za_temoju_tvorchist_b_shou/17-1-0-42